پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری مبتنی بر استانداردهای SA 8000 و ISO 26000 دو بعد مهم در حوزه تدارکات اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها هستند. در ادامه، به بررسی این دو استاندارد و نحوه اعمال آنها در پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری می‌پردازیم:

 

  1. استاندارد SA 8000:

   – SA 8000 یک استاندارد بین‌المللی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شرایط کاری انسانی و عادلانه در سراسر زنجیره تأمین خود را تضمین کنند.

   – این استاندارد شامل مواردی مانند حقوق کارگران، شرایط کاری ایمن، حفظ حقوق کودکان کار و عدم استفاده از کار اجباری است.

   – با اعمال استاندارد SA 8000، شرکت‌ها می‌توانند به اطمینان از اینکه عملکرد آن‌ها با اصول اخلاقی و انسانی مطابقت دارد و به جامعه به عنوان یک عضو مسئول و پاسخگو نشان دهند.

  1. استاندارد ISO 26000:

   – ISO 26000 یک استاندارد رهنمودی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خود را از منظر مسئولیت اجتماعی ارزیابی کنند و اقدامات مناسب را برای بهبود آن انجام دهند.

   – این استاندارد بر اساس هفت موضوع اصلی شامل حقوق بشر، کارگران، محیط زیست، رفتار از نظر مصرف کنندگان، رفتار با جوامع محلی و جهانی، مسئولیت‌پذیری سازمانی و مسئولیت‌پذیری از جهت توسعه پایدار سازمانی می‌باشد.

   – با پیاده‌سازی استاندارد ISO 26000، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد خود را از منظر اجتماعی، محیطی و اقتصادی ارزیابی کنند و به اطمینان از اینکه فعالیت‌های خود تأثیر مثبتی بر جامعه و محیط زیست دارد، برسند.

 

به طور کلی، استفاده از استانداردهای SA 8000 و ISO 26000 به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نقشه راهی برای پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری خود ارائه دهند و عملکرد خود را بهبود بخشند تا به اهداف اجتماعی، محیطی و اقتصادی مشترک مرتبط با جامعه و محیط زیست دست یابند.

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
30,000,000 ریال
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آشنایی با پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری مبتنی بر استاندارد SA 8000 و ISO 26000”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *