در بسیاری از تحقیقات و پرسشنامههای دریافتی از افراد در هر فضای كاری، مهارت برقراری ارتباط مؤثر یكی از مهمترین مهارتها دانسته شده است. مهارت ارتباطی كه عناصری چون ارتباط غیركلامی و كلامی، همدلی، گوش دادن فعال، شفافیت و صداقت، مهارت نوشتاری را در بر میگیرد، كیفیت عملكرد در محیط كار را تضمین میكند. در این بخش، كاركنان یاد میگیرند چگونه گوش دهند، مشورت كنند و روحیۀ همكاری را تقویت کنند تا به راه حل موثر برسند. برای نمونه، آنها میآموزند اگر همكاری به هر دلیل عصبانی است، با همدلی برای رفع مشكل و بدون قضاوت و سرزنش او را یاری كنند. در کارگاه مهارت ارتباطی موثر، كاركنان یاد میگیرند كه بازخورد به صحبتهای همكار یا مدیر یکی از جنبههای مهمِ گوش دادن فعال است. در برقراری ارتباط، باید به زبان بدن فرد مقابل توجه نشان داد و نباید پیشداوری و نگرش سوگیرانه داشت. بنابراین، داشتن مهارتهای اتباطی در سازمان، تنش و تعارضات را کاهش میدهد و كارمندان را قادر میسازد در صورت بروز مشكل، با برقراری ارتباط مؤثر به رفع مسائل کمک كنند.
فرایند مکالمه با دیگران دچار دستهای خطاهای نظاممند و تکرار شونده است که توسط روانشناسان این حوزه شناسایی شدهاند و راه اصلاح آنها معرفی شده است. در این دوره به افراد آموزش داده میشود که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند، چگونه به سخن دیگران گوش دهند، و چگونه سخن خود را بگویند. کارهای تیمی با انجام این اصلاحات موفقتر خواهند بود. در این دوره با بیان مثالهایی برگرفته از محیط کار واقعی در عمل نشان داده میشود که چگونه خطاهای تیمی که ریشه در اختلال در ارتباطات دارند اصلاح شوند.
نمایش بیشتر
لطفا برای ارسال یا مشاهده تیکت به حساب خود وارد شوید
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.